środa, 25 października 2017

De Facto - Americana

Dziś mała zmiana planów i szybki powrót do browaru De Facto z Aleksandrowa Kujawskiego. W ostatnią sobotę, 21 października w gdańakim multitapie Cathead odbyła się premiera Americany, czyli American Pale Ale z dodatkiem kawy Columbia la Manuela. Tego dnia dostałem info od browaru, że czeka na mnie piwo do degustacji, więc nie omieszkałem udać się wieczorem na premierę. Cathead jest dość nowym miejscem na piwnej mapie Gdańska. Była to moja pierwsza wizyta i na pewno nie ostatnia. Klimat był bardzo fajny, barmani ogarnięci no i muzyka na żywo. Kto jeszcze nie był niech śmiało wpada.
Wracając do premierowego piwa, ma ono 12,4 blg. oraz 5,5% alkoholu. Za nachmielenie odpowiadają następujęce odmiany: Tomahawk, Citra i Cascade. Piwo jest niepasteryzowane i niefiltrowane. 
To nie pierwsze American Pale Ale z kawą jake piłem. Jakiś czas temu miałem możliwość degustacji podobnego piwa z Piekarni Piwa
Zobaczmy jak to wyszło browarowi De Facto. 
Po otwarciu przywitał mnie bardzo przyjemy aromat. Piwo jest świeżutkie, więc chmiel wręcz zaatakował moje nozdrza. Amerykańskie szyszki zrobiły tu dużo dobrego, ujawniły się w postaci cytrusów i białych owoców. W tle jest również ciasteczkowa słodowość. Kawa wcale nie jest na pierwszym miejscu. Zazwyczaj lubię, jak dodatek gra pierwsze skrzypce w piwe, tutaj zaś wyjątkowo uważam, że to subtelne muśnięcie kawą jest w sam raz.
W smaku też jest super. Teraz kawa jest bardziej wyczuwalna. Wysycenie jest w sam raz. Każdy łyk kończy krótka, ale konkretna jak na styl goryczka. 
Jest to już czwarte piwo z browaru De Facto, które gości na blogu. Poprzednie recenzje można znaleźć TU. Wg mnie najlepsze z całej oferty. Nawet nie chodzi tutaj o dodatek kawy. Nawet samo podstawowe American Pale Ale by się tu broniło. Wszystko jest w punkt. Zarówno w aromacie jak i smaku. Z niczym nie przegięto, ale też nie można powiedzieć, że czegoś brakuje. Praktycznie wszystko zgadza się z opisem na etykiecie.
Wielkie brawa dla ekipy z Aleksandrowa Kujawskiego. Z każdym piwem jest progres :)


Po przeczytaniu tego tekstu zapraszam Cię na mój fanpage na Fejsie. Został łapkę w górę i obserwuj kolejne wpisy na bieżąco !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz