piątek, 21 lipca 2017

Piekarnia Piwa - Amerykawka

Dziś kolejne American Pale Ale z Piekarni Piwa. Polska wersja bardzo mi podeszła, więc myślę, że tym razem również będzie dobrze. Tym razem do podstawowej wersji dodana została kawa. Szczerze mówiąc nigdy nie próbowałem połączenia jasnego piwa z kawą, więc jest to dla mnie nowość. W składzie znajdziemy słody: pale ale, pszeniczny, carapils, drożdże oraz chmiele: Amarillo, Centennial, Cascade oraz  Magnum. Parametry piwa to: 5% alkoholu, 12,5 Blg oraz 45 IBU.

Nasze Coffee APA to idealne połączenie jasnego piwa i kawy. Cechuje się cytrusowo-owocowym charakterem oraz intensywną goryczką, przełamaną nutą kawy. wyraźnie wyczuwalną w aromacie i dopełniającą bukiet smaku. W efekcie piwo jest lekkie i pijalne, ale z charakterem.

Zobaczmy, czy tak będzie.
Po otwarciu przywitał mnie kawowy aromat. Lubię, jak czuć w piwie wyraźnie jakiś dodatek. Czasem trzeba się domyślać i  namęczyć, żeby cokolwiek wyniuchać. Tu tak nie jest. Jest fajna kawa oraz owoce. W szkle jest jasno oraz lekkie zmętnienie. Nalewa się z obfitą czapą białej piany. 
Czuć zarówno chmiel jak i dodatek. Kawa jest na pierwszym planie. Daje ona trochę inny aromat niż w ciemnych porterach, czy stoutach. Myślałem, że będzie to ogółem bardziej przypominać aromat Black IPA, czy American Stout, ale nie. Jest to po prostu American Pale Ale z dodatkiem kawy. Po prostu. Wiadomo, że mamy tu jasne, lekkie piwo. Są cytrusy i białe owoce.  Kawowy aromat kojarzy mi się bardziej z rozpuszczalną z mlekiem, chociaż diacetylu nie ma tu na pewno. Risowej paloności tu nie znajdziemy. W połączeniu z amerykańskimi odmianami chmielu robi to na prawdę fajne połączenie. W smaku szyszki dają o sobie znać. Jest cytrusowo i rześko. Mamy grejpfrutową, fajną goryczkę, która nieco zalega. Pijalność jest wysoka i szkło dość szybko robi się puste. Jest to bardzo fajna propozycja na lato, więc kto ma możliwość spróbowania tego oryginalnego piwa niech śmiało po nie sięga :)
Ps. Bardzo fajna etykieta :)

Jeżeli tekst Ci się spodobał zachęcam do odwiedzenia mojego profilu na Facebooku i polubienia fanpage'a.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz