środa, 11 października 2017

De Facto - Granat Chmielowy


Prezentujemy nasz pomysł na interpretację stylu American India Pale Ale. Granat chmielowy to piwo mocno  chmielone na goryczkę, którą balansuje wysoka słodowość. Aby piwo miało niepowtarzalny aromat, chmielone jest na zimno. 
Taka "morska opowieść" opisuje kolejne piwo z browaru De Facto z Aleksandrowa Kujawskiego. Po dwóch dobrych interpretacjach, czas na "nowofalowy klasyk". Przyznam, że nazwanie swojego piwa "Granatem" jest odważnym posunięciem. Już kilka browarów ma problem z wybuchającymi butelkami. 
Mam nadzieję, że po otwarciu doświadczę jedynie wybuchu aromatów amerykańskiego chmielu. Znajdziemy tu następujące odmiany: Citra, Amarillo oraz Cascade. Piwo ma 6,9% alkoholu, 16,4% ekstraktu, a goryczka została dokładnie wyliczona na 49 IBU. IJHARS sie nie przypieprzy :)
Zobaczmy, co się tu wydarzy. Po odkapslowaniu dotarł do mnie aromat typowy dla stylu. Szyszki dobrze tu zagrały. Fajny zapach cytrusów oraz iglaków zachęca do napicia się.
Piwo w szkle jest dość klarowne,  lekko opalizujące.  Jest koloru mocnej herbaty z czapą białej piany.  Ma ona głównie średnie pęcherze. 
Ze szkła dotarł aromat typowy dla East Coast India Pale Ale. Mamy konkretną dawkę chmielu oraz sporo słodu, który tutaj dominuje. Jest słodko, cytrusowo. Czuć głównie grejpfrut, a dokładnej skórkę z tego owocu. W tle pojawiają się iglaki.  W smaku też jest przyjemnie. Wysycenie mamy dość niskie. Tutaj podbudowa słodowa jest także wyraźnie zaznaczona. Piwo jest gładkie, dobrze pijalne. Po kilku łykach dociera goryczka. Jest ona dość długa i trochę zalega. Mnie to nie przeszkadza, ale dla początkujących entuzjastów kraftu może być męcząca, a samo piwo może stać się wymagającym trunkiem. 
Z czasem dotarł do mnie wkurzający, landrynkowy zapach. Szkoda, bo przykrywa nieco cytrusy. 
Mimo wszystko piwo jest fajne. Jak ktoś ma ochotę na niezobowiązujące, goryczkowe "ajpiej", niech śmiało sięga po tę propozycję. Dla osób zaczynających przygodę z piwnym rzemiosłem polecam inne propozycje od browaru De Facto, czyli Grodziskie i American Wheat. Z tego, co widziałen szykuje się również coś z dodatkiem kawy. Mam nadzieje, że uda mi się gdzieś wyhaczyć to piwo i je zdegustować ;)

Po przeczytaniu tego tekstu zapraszam Cię na mój fanpage na Fejsie. Został łapkę w górę i obserwuj kolejne wpisy na bieżąco :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz